Po co prowadzić blog na stronie firmowej
Prowadzenie bloga na stronie firmowej to jedno z najlepszych działań pozycjonujących on-site, które możesz podjąć by polepszyć pozycję swojej strony. W zasadzie może to być także kategoria z aktualnościami, bądź newsami. Najważniejsze jednak jest to, by ta kategoria podstron była często aktualizowana i zawierała dużo wartościowych treści.
Jak pewnie zauważyłeś, znaczna część większych firm niezależnie od branży prowadzi blogi na swoich stronach. Zazwyczaj są to aktualności dotyczące firmy wymieszane z wypowiedziami rzecznika prasowego, działu PR oraz pracujących w tych firmach ekspertów. Firmy przekazują w ten sposób informacje o swoich produktach, utrzymują kontakt z klientami i inwestorami, pokazują że są profesjonalistami. Poniżej kilka przykładów takich blogów:
Co możemy komunikować za pomocą bloga firmowego?
Wszytko zależy od branży, w której firma działa. Może być to m.in:
- komunikacja o nowych produktach i usługach
- wypowiedzi pracujących w firmie ekspertów na temat branży, w której firma działa
- badania rynku
- Pr
- Relacje z inwestorami
Najbardziej polecanym, a zarazem nie częstym działaniem jest wprowadzenie na blogu firmowym wypowiedzi ekspertów pracujących w firmie. Taki model prowadzenia bloga, bądź aktualności sprawdza się idealnie. Jeśli w naszej firmie są eksperci, którzy chcieliby co jakiś czas napisać ciekawy artykuł związany z branżą lub rynkiem na którym firma działa, powinniśmy skorzystać z ich umiejętności. Tego typu treści nie są ani ofertą, ani promocją firmy. Budujemy za ich pomocą swój profesjonalny wizerunek. Mogą to być dla przykładu badania rynku, opinie o technologii specyficznej dla danej branży, przewidywania i perspektywy w branży za 5-10 lat.
Jak często blog na stronie firmowej powinien być aktualizowany?
Uważa się że co najmniej raz w tygodniu, nie jest to jednak zasadą. Warto, by za pomocą tego kanału komunikować przede wszystkim najważniejsze sprawy związane z działaniami firmy, które warto by było podać do publicznej wiadomości. Jeśli na blogu firmowym prezentujemy wypowiedzi eksperckie, warto, by były to wypowiedzi wartościowe i rzeczywiście wnoszące dużo do tematyki branży, w której firma działa.
Blogi idealnie pozycjonują się w Google
Z punktu widzenia pozycjonowania, jest to jedno z najlepszych działań, które możemy podjąć po swojej stronie, by zwiększyć popularność i liczbę odwiedzin. Jeśli treści prezentowane na blogu firmowym są wartościowe i unikalne, możemy liczyć w tym wypadku na naturalnych ruch trafiający na stronę firmową. Budujemy także w ten sposób profesjonalny wizerunek firmy komunikowany na zewnątrz.
Ten i podobne artykuły publikujemy na naszym blogu: Blog BestRecord.pl